flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Права споживачів

23 квітня 2019, 16:02

Не сплачуйте за повітря, або як отримати якісні комунальні послуги!

 

Думаєте, щозахиститисвої права важко, простішезаплатити за неякіснупослугу, аніжтратити час та нерви на з’ясовування. Протеті, хтознаєсвої права та не лінуєтьсяїхзахищати, повернули у 2018 році 7 млн грн за неякісніпослуги та товари.

У минуломуроці «Держпродспоживслужба» розглянуламайже 21 тис зверненьгромадянщодоякостіпридбаних ними товарів та послуг: 45% зверненьбулищодоякостінепродовольчихтоварів, майже 40% – щодоякостіробіт та послуг, серед них найчастіше – житлово-комунальних (29%).

Ситуація, коли Ви щомісяця платите за обслуговуванняприбудинковоїтериторії, а сміттявжетиждень не вивозиться, коли опале листя не згрібаєтьсячидоріжкивідснігу доводиться прочищативласнимвзуттям, не маютьзалишатись поза увагою!

Тож, як розібратись у ситуації та кудискаржитись?

Статтею 27 діючого Закону України «Про житлово-комунальніпослуги» передбачено, що у разіпорушеннявиконавцемжитлово-комунальнихпослуг умов договору споживачмає право викликатийогопредставника для складення та підписання акта-претензіїспоживача, в якомузазначити строки, види, показникипорушень та максимально описати, в чомусамебулипорушені права споживача ЖКП.

Представниквиконавцявідповідноїпослугизобов’язанийз’явитися на викликспоживача не пізніше строку, визначеного договором, але не пізнішеніжпротягомоднієїдоби з моменту отриманняповідомленняспоживача.

Тому для того щоброзуміти, як діяти у випадкупорушення Ваших прав як споживача ЖКП, насампереднеобхідноуважноознайомитися з умовами договору. Якщовиконавецьвиконав Вашу вимогу та направив до Вас свогопредставника, необхіднопідписати акт-претензію, щоскладаєтьсявиконавцемкомунальноїпослугиабо управителем (щодопослуги з управліннябагатоквартирнимбудинком) та споживачем і повинен міститиінформацію про те, в чомуполягалоненадання/надання не вповномуобсязіабоненалежноїякостікомунальноїпослугиабопослуги з управліннябагатоквартирнимбудинком, дату (строк) їїненадання, надання не вповномуобсязіабоненалежноїякості, а такожіншуінформацію, щохарактеризуєненаданняпослуг, наданняїх не в повномуобсязіабоненалежноїякості.

Якщо ж представниквиконавця ЖКП не з’явився у встановлений договором строк абонеобґрунтовановідмовивсявідпідписання акта-претензії, то акт важаєтьсядійсним, якщойогопідпишете Ви, а також не менш як два Ваших сусідиабосусідки.

Насправді ж, чимбільше людей підпишетьсяпідпретензією, тимкраще.

Виконавецькомунальноїпослугиабо управитель (щодопослуги з управліннябагатоквартирнимбудинком) протягомп’ятиробочихдніввирішуєпитаннящодозадоволеннявимог, викладених в акті-претензії, абовидає (надсилає) споживачуобґрунтовануписьмовувідмову в задоволеннійогопретензії. 

В той же час слідпам’ятати, навітьякщовиконавецьвідповідної ЖКП відмовив Вам у задоволенніВашоїпретензії, то Ви все одно маєте право звернутися до суду за захистомсвоїх прав.

При цьому, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», Ви будете звільненівіднеобхідностісплачуватисудовийзбір.

Отже, чиннимзаконодавствомпередбаченіпрості та зрозумілі шляхи захиступравспоживачажитлово-комунальнихпослуг. Але для того щобціправовінормидіяли, коженспоживачмаєконтролюватиякістьнаданих ЖКП та сміливозвертатися до виконавціввідповіднихпослуг з метою відновленняїхякості та безпосередньозахистусвоїх прав.

У сферіжитлово-комунальногогосподарствадіютьтакі ж правила, як і в будь-якійіншійсферіпослуг

Тому якщо Ви сплачуєтевартість ЖКП, то маєтеїїотриматисаметієїякості, яка передбачена для конкретноїжитлово-комунальноїпослуги. Якщо права порушуються, звертайтесь до Державноїслужби з питаньбезпечностіхарчовихпродуктів та захистуспоживачів. Тут працюєцілодобовагарячалінія 044 364 77 80. Адреси (телефони) територіальнихорганівДержпродспоживслужби за посиланням www.consumer.gov.ua.

Держпродспоживслужбарозглядаєвсізверненняспоживачів, права якихбуло порушено, у встановленийчиннимзаконодавствомтермін. Згідно з Законом України «Про зверненнягромадян» зверненняможе бути уснимчиписьмовим:

  • уснезверненнявикладаєтьсягромадянином на особистомуприйоміабо за допомогоюзасобів телефонного зв’язку через визначеніконтактніцентри, телефонні «гарячілінії» та записується (реєструється) посадовою особою;
  • письмовезверненнянадсилаєтьсяпоштоюабопередаєтьсягромадянином до відповідного органу, установи особисточи через уповноважену ним особу, повноваженняякоїоформленівідповідно до законодавства. У зверненнімає бути зазначенопрізвище, ім’я, по батькові, місцепроживаннягромадянина, викладено суть порушеногопитання, зауваження, пропозиції, заяви чискарги, проханнячивимоги.Письмовезвернення повинно бути підписанозаявником (заявниками) з зазначеннямдати.

За правовою консультацієюзвертайтесь до Єдиного контакт-центру системибезоплатноїправовоїдопомоги 0 800 213 103.

Не залишайтесьбайдужими до порушень, вимагайтетовари та послугиналежноїякості, адже Ви сплачуєте за цевласнікошти. Захистправспоживачів – цегарантований законом контроль за якістю і безпечністюпродукції, всіхвидівробіт та послуг з боку держави та громадсько-суспільнийрух на йогопідтримку. Не дивлячись на те що в Українііснуєдоситьбагатоорганізацій як державних, так і громадських, якізахищають права споживачів, наші права в цьомусенсі не будутьзахищені до тих пір, поки ми самі не візьмемоініціативу в свої руки, не почнемоцікавитисьсвоїми правами та вчитись активно їхвідстоювати.

Станіслав Куценко,

начальник Головного територіального

управління юстиції у місті Києві